5/24/2010

ЗАМ

Би гэдэг хүн зам, зам засварын талаар бол ёстой нөгөө А,Б ч байхгүй хүн л дээ. Осолдохгүй л хурдны зам, даацын зам г.м төрлүүд байдгийг мэднэ. Мэдээж төрөл байгаа хойно тухайн замыг тавих, хучих технологи нь өөр өөр л байдаг биз.
Саяхан энд зам засвар хийж байхад нь хажуугаар нь өнгөрч таарсан юм. Зүгээр л энгийн зам миний мэдэх хурдны биш мөн даацын ч зам биш. 
Тэгээд хажуугаар нь гарахдаа харлаа л даа тэгсэн доорх маягаар хучиж байнаа замаа.

Миний ажигласнаар бол 3-н давхар хучсан байх юм. Давхарга болгоно нь ойролцоогоор 2-3см орчим байсан байх. Тэгэхлээр энэ 3-н давхарга нийлээд милээн зузаан болж байгаа биз.

Бас нэг ажиглагдсан зүйл нь гэвэл замын 2 талаар байдаг хашлага юу гэдэг билээ бордюр гэдэг билүү тэр гайхал зам 2-н хооронд бараг 30 см орчим цемент байх юм. Бордюрынх нь суурь гэдэгч юм уу юу ч гэдэг юм. Гэхдээ замыг их гоё харагдуулах юм аа. Тэгээд тэр цементэн суурьт 15 орчим алхаад л нэг ус зайлуулах сараалж байж байх юм. Усаа сайн зайлуулахгүй бол яаж ч барьсан зам нэг их урт наслахгүй байх л даа.
(Замынхаа суурийг сайн нягтруулаад тэгээд замаа хотгор биш гүдгэр тавьдаг болохоор тэр хашлага руу нь зам дээрх ус урсаж ордог юм шиг байгаан хэхэ. Сайн нягтруулалгүй нүдэн балай чихэн дүлий тавьбал гүдгэр зам маань хотойгоод өөрөө ус хуримтлуулах, цуглуулах юм болдог гэнэ лээ кккк)

Дээр нь бас нэмээд хэлэхэд зам дээр тавигддаг эгнээ хоорондын шугам, зогс шугам г.м тэмдгэлгээнүүд нь худал ч хүнд хөлөө чирч явдаг нэг нь бол бүдэрмээр зузаантай байх юм. Тэр мөд арилахгүй ээ.

Бас шарвалт үүсч болохоор эргэлттэй тийм газар анх замаа тавихдаа хурд сааруулагч шиг тийм юу ч гэмээр юм нэг тиймэрхүү хэлбэрээр тавьдаг юм билээ. Энэ зүйлийг яаж хот дотроо хийх үү. Мянганы замаа үргэлжлүүлэн тавихдаа эргэлт энэ тэр дээр хийвэл их зүгээр санагдсан. Манайд өвөл нь зам гэж тэшүүр шиг болдог хойно.

Эх оронд маань одоо эд зам засварын ажил эхлэчихсэн хаа сайгүй түгжрээ хүн бүхэн л жаахан уур уцаартай байгаа байх. Жирийн үедээ ямар билээдээ. Гэхдээ манайханы зассан зам даан ч жаахан тийм. Яг яаж засдаг юм бүү мэд. Гэхдээ би муулах гэсэн гүү л дээ.

Миний сонссоноор тэр зам хучаад байдаг хар зүйл аспалт гэдэг билүү. Тэр зүйлийг 1см нимгэн тавихад л бөөн мөнгө хэмнэж болдог гэнэ лээ. Ноднин зассан замаа энэ жил нь дахин засдаг бол үнэндээ юу ч гэмээр юм дэмий ч гэмээр юм уу. Нэгэнт л хүн хүч, хөрөнгө мөнгө, олон түмний уур уцаар бухимдлыг барж байгаагаас хойш стандартых нь дагуу хийгээд. Дараа жил нь нүүр бардам сууж байвал байвал гоё биздээ энэ чинь...

Гэхдээ манайд өвөлдөө хэцүү л дээ. Цас ороод халтиргаа гулгаа ихсэхээр баахан элс давс ашиглана. Энэ нь үр дүн муу,халтиргаа гулгааг нь арилгахгүй болохоор нь өнгөрсөн өвөл хайрга асгана гэж байсан санагдаж байна. Хайрга асгавал энэ чинь нүүрэн дээрээ элс асгаж байгаад үрчээд байгаатай адилхан санагдсан. Хүн нүүрээ тэгж олон өдөр угаавал хачин юм болно биздээ. Тэгээд манайханы хүүхдийн зулай шиг зам, багтаж ядсан олон машин, асгасан хайрга 3 чинь ёстой харш юм болно биз дээ миний хар ухаанаар.

Энэ бичлэгээрэй харийн орны юмыг шүтэж өөрийнхөө зүйлийг гоочлох санаа байсангүй. Гэхдээ хаанахын ч бай сайн зүйлийг нь сураад нөгөө монгол хүний авах гээхийн ухаанаар хандах нь зөв гэж бодно. За тэгээд, энэ жилийн шинээр тавигдаж буй, засагдаж буй замууд нь урт удаан настай байж олон түмэн маань түгжрэл багатай, эвдрэлтэй ч гэсэн замын хөдөлгөөндөө соёлтой оролцоод хэн хэнээ хүндэтгээд амьдарцгаая гэж өөрийн өчүүхэн энэ орон зайндаа уриалмаар байна.

Өөр бусдыг хүн гэж үздэг болсон тэр цагаас л чи өөрөө хүн болж эхэлнэ.
  • А. Радишев

5 санал,шүүмж:

Anonymous said...

Яасан сайн тоолж, төөлж тооцоо гаргаа вээ

... on May 25, 2010 at 1:20 AM said...

Ер нь бол их ажигч болоод байгаа гсн шүү хэхэ

Anonymous said...

Япон чинь одоо их хөгжилтэй орон юм гэвүү дээ, нүдэндээ хэмжигч багаж суулгуулсан юм биш биддээ?

... on May 26, 2010 at 7:46 AM said...

хэхэ. Нас ахиад ирэхээр баримжаалах мэдрэмж нь хөгждөг бололтой юм аа. ХАХА

MongolCoder on October 2, 2011 at 7:17 PM said...

хэхэ

 

Надад итгэл бий Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template